Normalde araçların yakıt depoları genellikle arka kısımlarında bulunur. Bu sebeple, çoğu kişi tüm motorlu taşıtların yakıt depolarının arka tarafta olduğunu varsayar.
Fakat uçaklar bu genellemeye uymaz. Uçaklarda, yakıt depoları aracın arka yerine kanatların içinde, tam orta kısımda konumlandırılmıştır.
Mühendisler yıllar boyunca uçakların yakıt depolarını çeşitli yerlerde denemiş ve en sonunda kanatlar içindeki konumu benimsemişlerdir.
Peki, yakıt depolarının kanatlarda olmasının nedeni ne olabilir?
Mühendisler, uçakların kanat bölgesinde en yüksek verimliliğin sağlandığını belirtmişlerdir. Uçak kanatları, hava akımından kaynaklanan çeşitli kuvvetlere maruz kalır ve bu durum istenmeyen titreşimlere sebep olabilir. Bu titreşimler bazen o kadar şiddetli olabilir ki, kanatların hasar görmesine hatta çökmesine neden olabilir. Kanatlardaki yakıt tankları, bu titreşimleri azaltarak kanatlara ekstra sertlik kazandırır.Ayrıca, kanat içindeki yakıt tankları, uçuş boyunca ağırlık merkezini sabit tutmaya yardımcı olur. Yakıt, uçağın ön veya arka kısmında depolansa, yakıt tükenirken uçağın dengesi bozulurdu. Bu yüzden, uçuş sırasında öncelikle merkez tanktaki yakıt kullanılır, ardından kanatlardaki yakıt tüketilir.
Kanatlar, uçağı havada tutan kaldırma kuvvetini sağlar. Bu kuvvet aynı zamanda kanatlara ekstra bir yük bindirir. Kanat içindeki yakıt, bu yükü hafifletmeye yardımcı olur, çünkü yakıtın ağırlığı kanatların daha az yükselmesini sağlar. Motorların kanat altına monte edilmesi de bu stresi daha da azaltır.