NESİBE GÖVEN ATALAY

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, Ankaralıların uzun zamandır beklediği Dikimevi-Natoyolu (Mamak Metrosu) hattı inşaatına dair müjdeli haberi sosyal medya üzerinden paylaştı. Yavaş, projede 187 milyon euro tasarruf sağlandığını belirterek, yeni hattın yapımına başlandığını duyurdu.

TARİHİ TASARRUF: 187 MİLYON EURO DAHA UCUZ İHALE

Mansur Yavaş, projede elde edilen tasarrufa dikkat çekerek, “575 milyon euroya razı olmadık, Ankaralıların hakkını koruduk. İhaleyi revize ettik, ikinci turda 187 milyon euro daha düşük bir teklif aldık. Bu, halkımızın parasını gözeten şeffaf ve mantıklı yönetim anlayışımızın somut bir kanıtıdır” şeklinde konuştu.

Yavaş’ın paylaşımı, Ankaralılar tarafından büyük bir ilgiyle karşılandı ve sosyal medya platformlarında takdir topladı.

DİKİMEVİ-MAMAK METROSU HAKKINDA BİLGİLER

Dikimevi ile Natoyolu arasında inşa edilecek metro hattı, Mamak bölgesinin ulaşım problemlerini çözmeyi hedefliyor. Projenin toplam maliyetinin düşürülmesi, Ankaralılara daha ekonomik bir ulaşım seçeneği sunmasının yanı sıra, konforlu bir yolculuk imkanı da sağlayacak. Projenin detayları ise şu şekilde:

Hattın uzunluğu: 7.4 kilometre

İstasyon sayısı: 8 istasyon

Kredi desteği: Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ve Fransız Kalkınma Ajansı (AFD) tarafından sağlanan 250 milyon euroluk kredi ile finanse ediliyor. Bu kredi, 4 yıl geri ödemesiz, toplamda 12 yıl vadeli olarak alınmıştır.

YENİ İHALENİN SÜRECİ

15 Ağustos 2023'te düzenlenen ilk ihalede, tekliflerin yaklaşık maliyeti aşması nedeniyle süreç iptal edilmişti. Mansur Yavaş, ihalenin revize edilerek ikinci aşamada çok daha düşük bir bütçe ile sonuçlandığını ve kazananın Ankaralılar olduğunu belirtti. Yeni ihale bedelinin önceki tekliflerden 187 milyon euro daha az olduğu vurgulandı.

HATTIN PROJE SÜRECİ

Fen İşleri Dairesi Devreye Girdi: Hattın inşaat sürecine ilişkin tüm bilgi ve belgeler, Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) Fen İşleri Dairesi’ne devredildi.

Dış Kredi Onayı: Hazine ve Maliye Bakanlığı, projede kullanılacak dış krediyi onayladı.

Araç Alımları: ABB Belediye Meclisi'nin kararıyla araç alım süreci EGO Genel Müdürlüğü’ne devredildi.

ANKARA'DA ULAŞIM DEVRİMİ

Mansur Yavaş, yaptığı açıklamada, projenin Ankaralılara daha uygun, konforlu ve çevre dostu bir ulaşım hizmeti sunacak olduğunu vurguladı. Yavaş, “Ankara için şeffaf ve akılcı bir yönetim anlayışı kazandırıyoruz” diyerek tasarruf odaklı yaklaşımının altını çizdi.

Yavaş’ın tasarruf açıklaması, sosyal medyada geniş yankı buldu. Ankaralılar, projeye yönelik takdirlerini dile getirerek, yeni hattın kente katacaklarından duydukları memnuniyeti paylaştılar.

575 milyon Euro’ya razı olmadık, Ankaralıların hakkını savunduk. İhaleyi revize ettik, ikinci turda 187 milyon Euro daha az teklif aldık.

Dikimevi-Natoyolu (Mamak Metrosu) hattı ihalesinde sağladığımız tasarruf, halkımızın parasını gözeten yönetim anlayışımızın en somut… pic.twitter.com/BrEFKZJf7J

— Mansur Yavaş (@mansuryavas06) November 23, 2024