İngiltere menşeli ünlü moda markası Quiz, son zamanlarda yaşadığı mali sıkıntılar dolayısıyla kapsamlı bir yeniden yapılanma sürecine girdi. Türkiye'de de popüler olan bu markanın, aralarında Türkiye'nin de bulunduğu çeşitli ülkelerdeki mağazalarını kapatma kararı alması, sektörde önemli bir etki yarattı.
MALİ SIKINTILAR ZORUNLU BİR ADIM DOĞURDU
Quiz, karşılaştığı mali zorluklar nedeniyle finansal durumunu güçlendirmek amacıyla yeniden yapılandırma kararı aldı. Ekonomik zorlukları aşmak için bazı mağazalarını kapatma ve çalışan sayısını azaltma yoluna gitti. Yapılan duyurulara göre, Quiz’in ilk aşamada 23 mağazası kapatılacak ve yaklaşık 200 çalışanıyla yollarını ayıracağı bilgisi verildi.
“ZOR BİR SEÇİM” AÇIKLAMASI YAPILDI
Şirketin CEO’su Sheraz Ramzan, bu kararın oldukça güç olduğunu ancak markanın gelecekteki sürdürülebilirliğini sağlamak adına kaçınılmaz olduğunu belirtti. Ramzan, şirketin geleceği için bu adımların şart olduğunu vurguladı.
QUİZ’DEN SATIŞ VE DEVRALMA ADIMI
Yeniden yapılanma sürecinin bir parçası olarak Quiz, finansal yapısını korumak adına 42 mağazasını ve bazı varlıklarını Ramzan ailesine ait olan Orion şirketine devretti. Ancak, bu satışın şirketin tamamını kapsamadığı bildirildi. Kapalı olan 23 mağaza, devre işlemi kapsamına alınmadı.
TÜRKİYE’DEKİ SONUÇLAR
Türkiye’de geniş bir hayran kitlesine sahip olan Quiz, özellikle gençlerin ilgisini çeken tasarımları ve fiyatlarıyla tanınıyordu. Türkiye'deki mağazalarının kapanıp kapanmayacağı ise hâlâ belirsizliğini koruyor.
Quiz'in bu finansal zorlukları, moda endüstrisinde büyük yankılar uyandırırken, alan uzmanları bu yeniden yapılanma sürecinin diğer markalar için de bir örnek teşkil edebileceği konusunda yorumda bulunuyor.